Ce lucru uimitor este o carte!

Ce lucru uimitor este o carte!

E un obiect plat făcut dintr-un copac, cu părți flexibile pe care sunt imprimate multe semne caraghioase. Dar odată ce arunci o privire în ea, ajungi în mintea unei altei ființe, fie ea și dintr-o alta epocă. Peste milenii, un prieten iți vorbește clar și tăcut în capul tău, direct către tine. Scrisul este probabil cea mai bună invenție a omului, legând oameni care nu s-au cunoscut niciodată. O carte creează un portal de comunicare care nu cunoaște granița de timp sau de spațiu. Cărțile sunt printre puținele obiecte care mă fac să reconsider atașamentul față de materie. Oriunde merg, port cu drag ca tovarăș de drum, cel puțin o carte.

Cărțile sunt cea mai frumoasă parte a copilăriei mele. Am avut norocul să am o mamă care m-a învățat cât sunt de prețioase, încă de când eram copilă. Și parcă mi-a fost menit să copilăresc printre cărți. Vecina mea era o pasionată a lecturii, deținătoarea unei biblioteci impresionante…uitase demult numărul cărților achiziționate, dar peste tot pe unde pășeai în acea casă, dădeai peste un teanc de cărți. Era o casă neîngrijită, întunecată, dar care mă fascina cu mirosul lemnos al sutelor de mii de pagini… locul perfect pentru un copil visător, în căutarea unei perechi de aripi.

Unele cărți, îmi sunt oglinzi. Oglinzi în care mă identific, mă înțeleg. Unele cărți, sunt bucăți de puzzle; din puzzle-ul ăsta imens ce-l denumim empiric , viață. Unele cărți îmi sunt lumină-n întuneric. Unele cărți îmi sunt destin. Vin fără de chemare, dar mă aud cum strig și vin.

Bucăți de suflet, puse în cuvinte.

2 gânduri despre „Ce lucru uimitor este o carte!”

Lasă un răspuns

