Dor de un buchet de liliac si de-un covrig cu mac

Dorul. O trăire pe care încă nu o înțeleg pe deplin. Deși tăcerea îmi vorbește multe și mi le face pe-nțeles, dorului încă nu i-am dat de capăt. Îmi pare o trăire agățată de-un trecut îndepărtat și proiectată într-un viitor neîntâmplat, dorit condiționat  de proiecția momentului trecut. Ca și cum am dori repetarea unui moment, a unei senzații, identic ca într-un moment deja întâmplat. Complicat cu dorul ăsta, așa-i? Ce mi-e limpede e că e un fel de proiecție a trecutului în viitor, deviat fiind astfel momentul prezent, de a cărei importantă mi-am promis să nu mă mai dezic nicicum.

E-aproape mai și primăvara-i mai frumoasă ca oricând. E nebunie de copaci cu flori, e nebunie de senin. E totul nou și plin de viață și-i viață peste tot în noi. Mă pierd în gânduri și gândurile mi se pierd în mine și închid ochii să le-opresc și să observ. E liliacul înflorit înnebunit de mov și de miros. E liliacul de la poarta copilăriei mele și e așa înalt de-abia îl ating cu privirea. Sau mi-s eu mică și lumea prea mare. E liliacul primit pe o bancă în parc de la prima iubire, e liliacul din parc din Cișmigiu, transformat de ani în pansament de suflet gri după sfârșit de iarnă. E liliacul cumpărat de la o bătrână de la metrou, stația Aviatorilor. Și ar mai fi ceva. E gustul unui covrig cu mac și sare, în drum spre…ceva important.

Cred că mi-e dor. De un buchet de liliac, să-i simt parfumul preț de-o clipă. Mi-e dor de liliac și de-un covrig cu mac. Aici nu-s de găsit.  Și-am cam umblat în lung și-n lat….

Fug la parfumerie să găsesc o imitație îmbuteliată monden a mirosului atât de bine întipărit în mine. Iar un covrig cu mac…vă dau adresa, să-mi trimiteți voi.

2 gânduri despre „Dor de un buchet de liliac si de-un covrig cu mac”

Lasă un răspuns

